Omgeving verkennen

Wij streven naar levensecht onderwijs aangepast aan de omgeving van de school.
Wij zijn gelegen in een landelijke gemeente die enerzijds heel wat waardevolle historische elementen telt (museum Stijn Streuvels, de watermolen van Walskerke, de Landergemmolen, kasteel Hemsrode, …) en anderzijds omringd door heel wat natuurlijke rijkdom (eigen schoolbos, Tiegembos, landerijen in buurt van kasteel Hemsrode, …).
Deze landschapselementen worden systematisch verkend en verwerkt tijdens de lessen wereldoriëntatie.

Daarnaast gaan we 2-jaarlijks op natuurklassen naar Maasmechelen, Nieuwpoort of Kemmel.  Deze geïntegreerde werkperiode moet de kinderen in staat stellen minstens een nachtje weg te zijn van huis en samen met de vrienden en hun juf een ongelooflijke tijd te beleven.  Een ideale manier om de zelfredzaamheid te testen en ondertussen heel wat interessante en leerrijke info op te slaan.