Ouderparticpatie

Een school wordt bevolkt door leerlingen en personeel, maar daarnaast heb je een derde zeer belangrijke schakel nl. de ouders. Wij dragen de communicatie met hen zeer hoog in het vaandel.
Een hoge betrokkenheid van ouders zorgt voor een open communicatie die alleen maar het kind ten goede komt.

Daarnaast ontstaan er netwerken tussen ouders onderling waardoor zij graag vertoeven bij ons op school en waardoor ervaringen onderling kunnen uitgewisseld worden.
Elke klas streeft een hoge ouderbetrokkenheid na. Bv. op geregelde tijdstippen worden spelletjesnamiddagen georganiseerd bij de kleuters, uitnodigen van ouders om leeruitstappen te begeleiden, hulp vragen om te helpen tijdens muzische activiteiten, (groot)ouders in de bloemetjes zetten tijdens de familiedag, …