Kangoeroeklas

In het schooljaar 2012-2013 werd overgegaan tot de oprichting van een kangoeroeklas. Deze organisatie moet toelaten dat kinderen met een leervoorsprong een tweetal uur per week worden uitgedaagd via daartoe bestemde materialen.
Dat ze daarnaast met ontwikkelingsgelijken in contact komen en dat er een werkhouding wordt aangeleerd waarbij ze oa.leren omgaan met falen en doorzetten.

Om in aanmerking te komen voor de kangoeroeklas, dient er eerst overleg te worden gepleegd met de directeur, de juf, de zorgcoördinator, de leerling zelf en uiteraard de ouders. Volgende criteria worden in acht genomen:

– het kind geeft verveling aan
– de binnenklasdifferentiatie is ontoereikend
– info van de ouders bezorgt ons inzicht hoe het kind zich thuis gedraagt
– naast het IQ kan het anders-zijn ook een rol spelen; hoe zit het kind in elkaar ?

Na alle gegevens te hebben opgelijst kan er worden overgegaan tot een doorverwijzing naar de KK of geven we eerst nog de differentiatie in de klas een extra kans.

Reacties zijn gesloten.