Gezondheidsbeleid

Wij profileren ons als een rookvrije school.

Gezonde drink- en eetgewoonten:

De leerlingen kunnen op school kwalitatieve melk, chocomelk of biologisch fruitsap aankopen. Het fruitsap bevat 2 geperste appelen aangevuld met sinaasappelsap. Per dag kunnen 2 drankjes aangekocht worden. Snoep wordt niet toegelaten op school. Wij stimuleren u dan ook om bij de verjaardag van uw kind, het snoepgoed te beperken. Misschien kunnen wij u zelfs aansporen tot het bakken van een cake of het aankopen van een klascadeau ?

Waterproject:

Water in een plastic flesje mag meegebracht worden van thuis. Tijdens de lessen wordt water drinken toegestaan. Er kan tijdens de les naar het toilet worden gegaan, maar wanneer blijkt dat men niet tijdens de speeltijd naar het toilet is geweest, krijgt men een opmerking eventueel gelinkt aan een taak indien; dit vrij veel voorkomt.

Woensdag en maandag = fruitdagen:

2 dagen per week is het fruitdag en dit op woensdag en maandag. De klas, op het einde van de maand, met de meeste stempels, krijgt een gratis stuk fruit geschonken door de school.

Lichaamsbeweging op school:

Naast de lessen lichamelijke opvoeding die in het rooster worden opgenomen, sporen wij onze leerlingen aan zoveel mogelijk deel te nemen aan de naschoolse sportactiviteiten. Wij zijn niet voor niets de sportiefste school van de fusie Anzegem. Dit dankzij de grote inzet van de leerkrachten die elk om beurt de kinderen op woensdagnamiddag begeleiden. In ruil voor hun deelname krijgen de leerlingen een stempel en een diploma. Op het einde van het schooljaar worden alle sportievelingen beloond.

Een wijs geladen boekentas zorgt voor een gezonde rug:
Laat uw kind niet vertrekken naar school met een overladen boekentas. Ook wij dragen ons steentje bij.

Reacties zijn gesloten.